P&O Support voor MKB

Binnen het M.K.B. schiet het operationele personeelswerk er vaak bij in. Vaak worden deze werkzaamheden er ‘even bij gedaan’ door een mede- werker, de accountant of door de directeur zelf. Wel zo makkelijk, maar soms ook tijdrovend. En krijgt het zo ook de noodzakelijke aandacht die het verdient? 


Voor een klein tot middelgroot bedrijf is er vaak te weinig werk omhanden en brengt het teveel kosten met zich mee om een professioneel opgeleide P&O adviseur in dienst te hebben. Toch zijn er zaken waarbij het noodzakelijk is en waarbij het zeker rendement oplevert als ze begeleid worden door een deskundige P&O ’er die beschikt over up-to-date kennis van o.a. wet– en regelgeving en over jarenlange praktijkervaring. Immers uw personeel vormt de grootste waardevolle investering, bepaalt uw onderscheidend vermogen en daardoor de grootste bron van opbrengsten. 


Daarom is het goed te weten dat YMP Services uitkomst biedt in een dergelijke situatie. Wij zorgen ervoor dat alle personele zaken binnen uw bedrijf op een professionele wijze worden begeleid en uitgevoerd. 

Van ondersteuning bij werving en selectie, het opstellen van arbeidsovereenkomsten, opbouw personeelsdossiers, ziekteverzuimbegeleiding, tot het regelen van ontslagzaken. 

Of misschien heeft u wel meer behoefte aan praktische personeelsinstrumenten, zoals een personeelshandboek, verzuimbegeleiding, het invoeren van functioneringsgesprekken, het maken van functiebeschrijvingen, het opstellen van arbeidsovereenkomsten, etc.? 

Kortom alles op het vakgebied P&O is mogelijk via het Personeel Support Programma (PSP), maar wel geheel volgens uw eigen wensen. Wij bieden op maat gemaakte oplossingen aan voor u, uw onderneming en uw medewerkers. 


Het PSP kan de vorm hebben van een ondersteuning gedurende bijvoorbeeld 0,5 tot 4 dagen per week/maand, ge- durende een langere periode, maar kan ook gebruikt worden om in korte tijd een specifiek probleem op te lossen of project aan te pakken. De keus is aan u! 


Maar ook...

binnen grotere organisaties ben ik op interim basis inzetbaar als HR Manager,  HR Business Partner of HR Adviseur voor een veranderingstraject, (collectief) ontslag, een snelle en passende oplossing voor tijdelijke versterking van kennis en capaciteit op het gebied van HR zoals recruitment, of als klankbord, vertrouwenspersoon en creatieve meedenker. Hierbij  enkele voorbeelden van situaties waarbij ik van dienst kan zijn. 

  • Vervanging tijdens (zwangerschaps) verlof, ziekte of anders;
  • Collectief ontslag;
  • Werving & Selectie;
  • Talent Development;
  • Opzetten en inrichten van een personeelsafdeling, procedures en processen in kaart brengen, beschrijven en eventueel vastleggen in een workflow systeem. 
  • Opstellen van een Personeelshandboek. 
  • Meedenken en adviseren over de implementatie van nieuwe wet- en regelgeving en indien nodig, aanpassen van de arbeidsvoorwaarden en procedures. 

Onze klanten

Omdat we ervaren en betrouwbaar zijn en ons 100% focussen op het beste resultaat, hebben we al met vele fantastische klanten mogen werken.

  • Artsen zonder Grenzen te Amsterdam 
  • Z(org)-CERT te Amersfoort 
  • Bilthoven Biologicals (BBio) B.V. te Bilthoven 
  • VEON (voorheen VimpelCom) te Amsterdam 
  • Hardeman Betimmeringen BV te Lunteren
  • Burando Maritime (maritieme dienstverlening) Botlek, Rotterdam
  • SCC BV te Amsterdam
  • Sea Level BV (luxe jachtbouwer en -ontwerper) te Muiden
  • Foot Locker Europe BV (marktleider op het gebied van sportschoenen en -kleding) te Vianen
  • Careyn (thuiszorg, verpleging, verzorging en maatschappelijke dienstverlening) te Schiedam. 
  • Canon Europa NV te Amstelveen
  • ProLogis BV (Logistieke vastgoed oplossingen) te Amsterdam. 
  • Koninklijke Numico BV (nu Danone) te Schiphol Airport.